Tweets from Tahrir LIVE

The revolution continues - live updates from Tahrir Square

Live updates from tweeters featured in the book Tweets from Tahrir: Egypt’s Revolution as It Unfolded, in the Words of the People Who Made It.

Despite toppling the dictator Hosni Mubarak in February 2011, Egypt remained under military rule and brutal repression. The revolution continues; activists are still protesting and still using Twitter to get the word out. Tweets from Tahrir told the story of the 18-day uprising that removed Mubarak; this page brings live coverage of the struggle.

profile image
Egyptocracy

Egyptocracy

اللي مش بيرحم حيوان لا حول ولا قوة له.. مش هيرحم بني آدم. الرحمة يا شعب. الرحمة. تعبنا. بجد تعبنا. #مصر
25 Feb ago

"إحنا بتوع الأتوبيس"... #مصر
23 Feb ago

المصري اليوم: السيسي يفرض ضرائب جديدة على #السجائر.. زيادة بين ٢٢٥ و ٤٢٥ قرشاً حسب السعر almasryalyoum.com/news/details/6… #مصر
22 Feb ago

وعلي رأي المثل: جه يكحلها عماها المصري اليوم: الأوقاف تتراجع وتفتح المساجد أمام السلفيين لمواجهة داعش m.almasryalyoum.com/news/details/6… #يا_لهوي #مصر
21 Feb ago

داعش مش بس سلاح هنضربه في بلد تانية.. داعش فكر متفشي في بلدنا لازم نقضي عليه في أرضنا وإلا حربنا مش هتخلص. #مصر
20 Feb ago

"Moderate" according to whom? AlArabiya: Turkey & US sign deal to train and equip moderate Syrian opposition fighters english.alarabiya.net/en/News/middle…
19 Feb ago

و يا تري #تركيا عاملة إيه دلوقت؟ #مصر #قطر
18 Feb ago

@MadLad ادينا مستنيين...
18 Feb ago

@MadLad مش طبيعي التعليقات من ساعة مصيبة ليبيا.. ده مافيش ولاء خالص ولا حتي شعرة.
18 Feb ago

مستنية أشوف الإخوان -عرة المصريين- هيقفوا في صف #قطر ولا #مصر...
18 Feb ago

علي قد ما أنا ضد إن الحاكم يبقي عسكري لكن بتمني للسيسي النجاح علشان خاطر #مصر. وبتقهر لما بياخد قرار خلط.. مش بشمت يا إخوان يا عرة المصريين.
18 Feb ago

:'( #Egypt
16 Feb ago

بعد مصيبة ذبح المصريين.. كل واحد حاطت صورة هلال مع الصليب بالنسبالي جواه داعش صغنن مستني يكبر.. حط علم #مصر دي قضية بلد مش فتنة طائفية.
16 Feb ago

Looks like there is a major power outage in #Kuwait. Reasons unknown yet. #blackout
11 Feb ago

فيديو: ما حدث في ممر الموت m.youtube.com/watch?v=DvOJBy… #مذبحة_الدفاع_الجوي #الزمالك #مصر
11 Feb ago

بغض النظر إن الرياسة عملت مراسم احتفالية رغم موت ٢٠ مصري... لكن احنا فعلا عملنا عرض باليه للبلد اللي متصدرة الباليه في العالم؟ #مصر #روسيا
10 Feb ago

لازم تتفرجوا علي الفيديو ده... يسلم فمك يا هاني حتحوت: youtu.be/ZYFRUVctJ7Y #مصر #مجزرة_الدفاع_الجوي #الزمالك #UWK
9 Feb ago

@ShaimaStreet مناقشات اليومين دول بتقتلني خطوة خطوة
9 Feb ago

@MaksedouT واضح إن موضوع جماهير أمريكا ونقانيقهم محل اهتمام ناس كتير اليومين دول
9 Feb ago

وقررت تشاركني رأيها: دول همج..معهمش تذاكر وعايزين يدخلوا بالعافية.. مش جمهور في أمريكا واخد المانشيز ورايح يتفرج علي ماتش. #مصر #الزمالك
9 Feb ago

The tweeters featured in this stream were all featured in the book Tweets from Tahrir, chosen for the quality of their tweets during the 18 day uprising. They are just a small selection of the activists in Egypt, and this stream is in no way comprehensive.